2017. december 2., szombat

Forró csoki és Pumpkin Spice

Sziasztok!
 Aki olvasta a Pumpkin SeasOn bejegyzésemet, az már tudja, hogy imádom a Starbucks Pumpkin spice latte-ját és említettem is, hogy szeretnék hasonlót kipróbálni itthon. A mai bejegyzésben megosztom veletek a Pumpkin pie fűszer elkészítését és egy forró csokis receptet, amiben ezt a csoda-fűszert teszteltem.

letöltés.jpg

Pumpkin Pie Spice
 A fűszer keverék roppant egyszerű. Először is találj hozzá valamit, amiben tárolni fogod. Nekem egyelőre egy kis dobozkában van, de szeretnék hozzá valami szebb, rendes fűszertartót venni.
Amire szükséged lesz még (Martha Stewart receptje alapján):

3 evőkanál fahéj
2 teáskanál gyömbér (én igazából 3 teáskanállal raktam, mert amúgy nagyon elvitte a fahéj az ízeket)
1 teáskanál szerecsendió
1 teáskanál szegfűbors
½ teáskanál szegfűszeg

Az összetevőket beleszórjuk a kis tárolónkba, majd jól összerázzuk és igazából kész is van a home-made Pumpkin pie fűszerünk.


Hot White Chocolate with Pumpkin Pie Spice

tumblr_nb49pqBxMG1s2mtrjo1_250.jpg

Ezek után jöhet a fehér forró csoki elkészítése, ami ennél azért kicsit több időnket veszi igénybe.  Külföldi blogokon nézelődtem recept után, de a legtöbb Crock Potban írja az elkészítést (ami úgy 2-3 órát vesz igénybe, míg én tűzhelyen készen voltam kb. fél óra alatt), valamint nálunk nem lehet Pumpkin Spice öntetet sem kapni, szóval úgy döntöttem, nem követek semmilyen receptet, hanem megoldom önállóan a feladatot. Szerintem még van mit tökéletesítenem a recepten, mert nekem kicsit túl édes lett, de ez ugye személytől is függ.

Összetevők:
1 tábla fehér csoki
0,5 l tej (én 1,5%-osat szoktam használni, de kinek mi)
1 teáskanál Pumpkin Pie Spice
100 ml habtejszín

Először is alacsonylángon elkezdjük melegíteni a fehér csokinkat és a tejet, folyamatosan kevergetni kell, mert elég hamar képes leégni az serpenyőnk aljára. Amikor már teljesen felolvadt a csokink, hozzáadjuk a habtejszínt és a fűszerünket és tovább kevergetjük (én habverővel kevertem, mert a fűszer összeállt kis darabkákra, de a habverővel hipp-hopp orvosolni tudtam a problémát.)  Nagyjából 30-35 perc alatt kész is van a forró csokink, amit én tejszínhabbal a tetején (és azt is megszórva a fűszerkeverékünkkel) fogyasztottam.
Szerintem nagyon finom lett és nagyjából 2,5 bögrényi adag lett belőle. Az már biztos, hogy a hideg, őszi estéken az egyik kedvenc italom lesz.
Ha esetleg ti is elkészítitek szívesen fogadom a visszajelzéseket! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése